BANGKIT! vol. 2

assalamualaikum. pada malam yang mulia ini, dengan badanku yang tak mandi dan tidak bergosok gigi, bertemankan cerita Tiga Abdul yang mencuit hati, aku masih didalam satu kurungan. kurungan itu diberi nama MALAS. memang, semua orang ada kurungan tersebut. tetapi, ada yang mampu memanjat pagar kurungan tersebut seperti cage match di dalam perlawanan gusti. ada pula yang tidak terdaya memanjat kurungan tersebut. tidak terdaya menahan nafsu malas. ya.

aku salah seorang yang tidak terdaya memanjat kurungan jahanam ini. memang, memang jahanam.

tetapi, aku masih sedar yang aku didalam lamunan kemalasan. itu sudah cukup bagus, berbanding dengan orang yang masih tidak sedar beliau di dalam lamunan yang menjadi musuh semua orang.

jadi, isu BANGKIT! kali ini, aku ingin mengutarakan isu MALAS. MALAS ya bangsat.

ya, semua orang tahu, kadangkala, kita sendiri malas mahu menjalankan tugasan seharian yang telah menjadi sebati di dalam diri kita.

pergi ke sekolah? malaslah.

pergi mengaji? lagi arr malas.

pergi merayau? nak saja!

ya. kadangkala, kita perlulah membuat pembaharuan didalam sesuatu perkara yang kita malas mahu lakukan. contohnya seperti belajar. belajar pada masa kini perlulah di dalam bentuk baru, bukan sahaja di dalam kelas sahaja. mungkin, pembelajaran bole dilakukan melalui multimedia, cerita dan lain lain.

ahh lari tajuk la setan.

jadi, ape2 hal pon, aku tak mahu jadi malas lagi. SPM nih wehh =(

2 carutan:

837257 berkata...

wakakakaakaka!!
lawak kot yg ciuman wy tertekan tuh~
manyak beno org ciom ko mal~

837257 berkata...

*wat