KEsilapAN

semua orang buat silap, kan? tp, ternyata, beliau seorang yang bodo kalo buat silap banyak kali dan jelas lagi terang lagi bersuluh kalo die sedar yg ape yg die buat tu ternyata silap. merepek? memang la, ak suka merepek. ape aku kesah.

kesilapan yang aku ingin utarakan pada entry kali ini adelah kesilapan ketika berkomunikasi ataupon bersama. ya, aku ingin mencedok sikit dari entry blogger idola ak, 'akukopi'. renong2kan:

1. Bawak kawan time dating.
ini adalah satu kesilapan yang memang besar. nnti mesti ada masa2 anda tidak dilayan ataupun diendahkan. ianya bole mendatangkan pergadohan jika kwn anda tu lg ensem, macho, dan gagah perkasa seperti pak cik Mokhtar penjual jamu.

2. Bawak awek gi maen game.
haha. ni paling best yang ak penah tengok masa aku outing. seriously, anda akan digelar tidak gentlemen dan keanak-anakkan oleh awek dan rakan-rakan anda. tp ianya bagus jika awek anda seorang kaki game. =D

3. Berjalan dlm group lebih dari 4 orang.
ni point akukopi. memang ternyata, dari dulu lagi ak perasan, tp tak tau nak elaborate kat korang. hehe =D

4. Takde point ketika bercakap.
yang ni lagi best. selalu sangat terjadi. kawan anda itu terlalu excited menceritakan ceritanya yang anda tidak tentu paham ataupun tak sebab frekuensinya terlalu laju dan membingitkan telinga anda. anda hanya terkaku diam dan bole disifatkan menjadi seorang listener. bagus2.

5. menyentuh isu-isu sensitif kepada rakan.
ya. ini selalu terjadi kat aku sendiri. ade seorang rakan aku ni selalu menimbulkan kemarahan aku dengan bertanyakan soklan yang membuatkan dirinya kelihatan dungu dan bangsat. aku benci kau. tp, nak spm, ak sayang kau. ahakz.


tu ja yang aku dapat utarakan kali nih.

P/S: ade orang ckp blog ak bosan. gi mampos. stakat komen tp tak bagi idea yang bernas lagi memberangsangkan baek takyah.

1 carutan:

AkuKopiKauSiapa? berkata...

bloggers idola? haha