pandangan seorang budak baru habis SPM.

ya. diiringi lagu-lagu picisan, nescafe 3-in-1, aku mula menaip entry aku. gile lame tak taip entry baru. otak berkarat da nak menaip.

k. aku penah terfikir, kenapa orang boleh mengklasifikasikan seseorang itu tergolong dalam kategori baik dan jahat? sudah semestinya menggunakan akal fikiran, salah satu pancaindera yang Allah S.W.T kurniakan kepada kita, kan kan?

tp, ape pandangan korang kalo orang yg jadi jahat dan baik ni disebabkan faktor persekitaran? memang, aku tau korang mesti cakap persekitaran ni terlalu umum kan? tp, cuba, cuba mendalami ape yang persekitaran boleh meng-affect seseorang tu boleh jadi baik dan jahat.

bagi aku, manusia ni terlalu mengikut pandangan orang. bila seseorang tu menjadi baik, dia akan dicaci, poyo, bajet bagus. oleh itu, dia akan cuba menjadi yang terbaik di pandangan orang, yakni jadi jahat, xpoyo. namun, yang menjadi persoalan sekarang nih, apekah elemen untuk menjadi terbaik di pandangan orang?

ya, ak tau korang mesti tak faham kan? takpe la, biar je la terbuku kat ati aku nih.

seriously, xde idea. sorry

7 carutan:

izzy. berkata...

takde kot sebab semua manusia berbeza. istilah terbaik tu tak pernah ada. pandangan aku la.

hani YUNANAH. berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
boxx. berkata...

ya, itu yg ak nk smpaikan. xde yang terbaik di mata orang.

kelam rider berkata...

biasanya terbaik 2 akan digunakan oleh bintang2 akademi fantasia..



"pada konsert yang akan datang insyaAllah saya akan buat yang terbaik"

secoklat tahi anda berkata...

heee,
lama aku tggu.

pandangan aku,
aku sllu berubah2 sesuai dgn identiti seseorg tu.

cth;
amalina baik dengan aaqillah,
baik mcm bidadari tetapi syaitann
dgn komal.ya,fhm mksud aku?

xkn la aku nk gelak mcm syaitan dgn aaqillah.kau fhm kn.

xpe,kau sllu jd yg terbaik pd aku.*senyum

hani YUNANAH. berkata...

jz be urself sudah lah apak.

lembu kalo mati masuk syurga.
kiter yg mnusia neh mst ckp.
"kan bes jadi lembu.nnty masuk syurga.kalo ak jadi lembu den masuk lak syurga.ak nk byk awek / bf cun."

bodoh manusia tuh.lembu dh masuk syurga,mesti arhh dia mntk byk2 rumput.

oleh itu apak.perbabikan ape org nk nmpk psl kiter.bek burok tuh bkn hak diaorg nk judge.

spe yg kuat ngumpat,bbir dia lah jadi kayu api kt neraka nnty.

erghhh! ak dh cm tlis entry kt ko nyer komen nehh~terlalu byk persoalan yg ingin ak bncngkan.

*smbl wat muker padilah kamsah dlm keresahan tak dapat blue seminggu.

boxx. berkata...

entry ini adalah pandangan dari pemerhatian ak. ak tak penah wat entry pasal masalah ak. seriously.