kejam.

kejam. dunia ni kejam.

mengapa aku berkatanya dengan lantang? tanpa segan dan silu? tanpa menghiraukan ISA akan mengambil tindakan keatas entry ku yang boring tahap **** ini?

ya, dunia ini kejam. walaupon kita sendiri mempunyai inisiatif untuk mengubah sesetengah takdir, tetapi, sesetengah takdir kita ditentukan oleh seseorang.

mak?

ayah?

akak ipar?

cikgu?

tukang kebon?

akak koperasi yang cun sial?

kerajaan?

huh. sesetengah keadaan, takdir kita ditentukan oleh orang lain, yang tidak memahami kondisi atau kelayakan kita untuk menghadapi takdir itu. mengapakah kita menjadi begitu? mangsa? mangsa keadaan adalah perkataan yang tepat sekali.

blah arr.

well, sesetengah orang tu, beliau memberi nasihat ke atas sesuatu keputusan yang kite buat sebab beliau lebih banyak pengalaman. tetapi, kalo dia memberi nasihat kepada kita supaya tidak membuat keputusan yang telah kita buat, ini bermaksud kata-kata yang memberi inspirasi iaitu "tidak salah jika mencuba" itu hanyalah carutan semata-mata. bodoh bukan? lebih baik kata-kata itu tidak diwujudkan pada permulaannya.

biarlah kami yang menentukan segala keputusan. bak satu syair di dalam syllabus Literature Form 4 bahagian utara iaitu The Road Not Taken, saya suka syair tersebut. persona tersebut menyatakan beliau terseksa kerana mengalami nasib yang sama iaitu mengambil jalan yang sering pengembara gunakan.

kami, pengembara yang mahu, ingin meneroka jalan yang belum diredahi, belum diterokai. biarlah kami menjadi orang-orang yang berpengalaman seperti kamu bangsat semua. memikirkan ianya terbaik untuk kamu. kamu lihatlah, apa yang terjadi terhadap kamu memilih jalan yang orang selalu gunakan.


hidup aku skang ni terasa kosong ya amat. sebab, ak telah dibentuk, macam ak cakap kat atas tu. nak buat ini, TAK BOLEH. nak buat itu, TAK BOLEH. nak nenen, boleh kene sepak. bangsat.

duit, lagilah, kene control.

ape nak buat? nak mengamok? anak derhake.

nak mencarut? anak derhake.

nak lari umah? anak derhake.

dunia ni kejam.


gi mam.

konspirasi sekarang ni teramatlah nampak sekarang ini.

minyak menjadi murah? jangan terpedaya. lihatlah cukai dan subsidinya.

kita di alam kegawatan wahai sayang.

barang semakin mahal.

semua mahal lahhh

.


tahun depan, tahun menyambut deepavali. yeeeha. bleh beraye. =D

best wohh pale cipet kau.

taun depan spm woi.

agak tensen sebab spm senang ler.

huhu.

=D

p/s:ade isi nanti aku buat entry lain. skang ni lembab sangat nak buat entry.

3 carutan:

steve-bo berkata...

kau sangat realistik kawan~

kambeng berkata...

aku suka kau!
ak fan kau kwn~~~

837257 berkata...

donia mmg kejam.
kalo xkejam kita jahanam.
ko mmg kesayangan ak apak~
:D