Kosong.

kosong. ape itu? sifar, zero, empty, nana, nil. itu adelah yang ku dapat cari mengenai kosong. ia bermaksud suatu ruang yang tertutup tetapi tidak mempunyai apa-apa didalam melainkan partikel-partikel udara H2O yang memenuhi ruang kosong tersebut. tetapi, mungkin jugak didalam definisi kosong itu, tiada ruang untuk partikel-partikel udara untuk diami didalamnya.

tetapi, ape yang aku nak cakap skarang ni, hidup aku kosong. macam, takde pape nak buat. tido, makan, berak, kencing, ngadap komputer, tengok blue, lancap, tido. itulah rutin harian ku.

aku boleh bayangkan, ini baru sahaja cuti sekolah selama sebulan. bagaimana dengan lepas SPM? adakah hidup aku teratur seperti seorang insan ataupun manusia?

mungkin, pada waktu itu, ibuku telah menyepak ku menggunakan kaki kiri iaitu kaki kegemaran beliau untuk memberiku semangat untuk mencari pekerjaan, di samping ak hanya melepak di rumah sambil makan nasi tengok Nabil buat lawak kat dalam peti televisyen.

apekah, pada masa itu, ramai gadis hendakkan ku setelah ku bekerja dan nampak seperti bapak kepada seorang budak yang malang? entah.

kadang-kadang, hidup ni macam pusingan. ya lah, bapak ak pun penah lalui umo 16. malah, lagi teruk lagi tak silap ak, die cerita dengan penuh keazaman. thank you bapak. you are my idol. tetapi rokok tidak pernah hinggap ke bibir ku yang seksi ini ya. harap maklum kepada gadis-gadis yang membaca.

study? time cuti? baik tak payah panggil cuti.

kalau ak hidup dengan definisi tu, memang patot pon mak ak baling kuali kat kepale ak. huhu.

form 5. seronokkah? kat asrama aku, penah jadi satu kes ade budak form 5 nak bunoh diri sebab tension sangat nak SPM. seronok la tu. haha. bole pegi syurga cepat. kononnya la. bodoh.

come on lah. kat SPM korang takut, kat Allah? pasal SPM, korang study, korang menelaah pelajaran. seakan-akan korang takut kat SPM tu. kat Allah? buat macam-macam. tengok blue, kaco anak dare orang, skip solat*chewahhh mcm ak xpnah buat*, curi duit, macam2 lagi lah.

menghairankan. kat asrama ak tu, ade la sorang budak ni. memang teramatlah nampak baik budaknya. alim, tegas, kiranya ade lah ciri-ciri pemimpin. mulanya, ak memang respek kat die. macam ak junior je. padahal sebaya.

sekali tu, aku selaku pembekal blue secara senyap, round-round la blok kala malam. saja2. tengok2 ade satu kumpulan, sedang melihat laptop. tengok-tengok, dorang layan blue. ketua dorang budak tadi tu lah.

haha. lawak. aku pun, biarkan lah. aku dah bosan dengan blue. bukannya gersang sangat time tu. sebab baru jer bayangkan kakak angkat time kat sekolah lame. TAK LANCAP.

bayangkanlah, daripada intisari cerita tadi, anda tentukan. saya tidak berhak menentukan kerana pandangan kita berbeza.

jadi, pada siapa kita takut sebenarnya?

kita perlu takut pada yang satu. iaitu Pencipta kita. Allah S.W.T.

aku benci dengan hipokrit. macam budak tu tadilahh. depan cikgu maha baik. siap pangkah aku. biadap. tapi, aku manusia kerdil, hamba Allah S.W.T. yang tidak mempunyai hak untuk menghukum atau mengatakan sesuatu yang bodoh ataupun kecil kepada insan lain. aku membiarkan sahaja beliau memangkah ku dengan penuh hina. biarkan beliau puas dengan dosa yang semakin bergunung di sebelah kiri kau.

aku kat asrama, kat kelas, kat mana di dalam kawasan maktab sekalipun, aku menjadi insan yang berbeza di sebalik pagar maktab a.k.a penjara itu. seorang yang senyap, baik, skema, tidak mencarut, tidak memacakkan rambut.

aku suka begitu, sebab aku disayangi oleh guru-guruku.

jikalau aku lembab di dalam suatu matapelajaran, aku hanya perlu duduk diam, mendengar sedikit syarahan, angguk kepala, dan mengucapkan kata-kata manis yang sama seperti mukaku.
dan, ayat seperti 'tambahlah markah' itu seperti kata-kata magik yang mujarab.

ooops, terbukak banyak pula.

hipokrit, yaa, aku pon hipokrit. manusia mana yang tidak hipokrit. pemimpin-pemimpin kita? semua. cikgu-cikgu kita? semua. anggota keluarga kita? semualah bongok.

jangan panggil kau seorang manusia yang mempunyai alat jantina iaitu zakar dan telur atau pepet jika kau tidak hipokrit.

....

kosong. bongok. addmath best. ya.

berita hari ini, menteri pertahanan sebuah negara yang tidak ingin dikenali namanya sebab telah membuat tindakan yang memalukan iaitu telah membeli 2000 unit meriam buluh elektronik yang mampu mengeluarkan bunyi melampau batasan telinga yakni melampau kekuatan bunyi supersonic. meriam buluh elektronik yang dianggap sebuah senjata penggegar dunia itu telah dibeli daripada seorang pengusaha kilang mesin kira kira berjenama 'PETIKPETIKKUARNOMBOR' yang terletak sekitar kawasan rumah encik Ali bin Rozali yang mengalami tumor di dalam telinganya gara-gara pihak pengilang meriam buluh elektronik tersebut membuat ujikaji betul-betul dihadapan telinga isteri encik Ali. =D

0 carutan: